• Tollebeek JO10-1 zet ongeslagen status voort.
    Het was zaterdag in de vroege morgen behoorlijk koud in vergelijking met de afgelopen weken, de dauw was bijna bevroren op het gras. Deze zaterdag stond een thuiswedstrijd op het programma en werden de degens gekruist met SC Emmeloord JO10-3. Tollebeek heeft een reputatie opgebouwd inmiddels, het doelpuntensaldo bedraagt maar liefst 42 in 4 gespeelde wedstrijden.
    Van tevoren werden nog snel de team foto’s gemaakt en de persoonlijke kiekjes. Ruurd en Tim waren druk bezig om handtekening uit te delen aan de fans toen de coach dan eindelijk opriep voor de warming up. Helaas moest Tollebeek het zonder de nieuwste aanwinst William doen, geruchten doen de ronde dat William de gesprekken aangaat met Barcalona om de verkochte Suarez te vervangen. Alhoewel dit natuurlijk een droomtransfer zou zijn voor de vereniging willen de fans William niet kwijt.
    De jongens waren energiek en enthousiast en deze sfeer was duidelijk voelbaar, inmiddels is de JO10-1 van Tollebeek een hecht team aan het worden. Met een reeks van 17 ongeslagen wedstrijden van voor en na het Corona kennen de jongens inmiddels het klappen van de zweep.
    SC Emmeloord begon dan ook ietwat voorzichtig aan het spel waardoor het spel zich afspeelde op haar helft. Na een verdedigende actie belande de bal voor de voeten van Jelle, deze aarzelde geen moment en prikte de bal in de hoek, de score was geopend, 1-0.
    Tollebeek kreeg meer en meer overwicht in spel en keeper Henrian stond op doel nog maar eens de gaten in het net te tellen. Jelle verdubbelede de score naar 2-0 met een droge poeier waar de keeper geen antwoord op had, vlak hierna schoot kreeg Okke de bal vanaf zijkant en schoot hard in de kruising, onhoudbaar! Zwier, Tim en Ruurd en brachten samen de stand naar 11-0.
    Vandaag had Ruurd waarschijnlijk te veel peper gegeten want hij bleef maar rennen, dit resulteerde in een counter met Ruurd op avontuur vanaf de zijlijn. Ruim 17 meter voor het doel bracht hij de bal naar de rechtervoet en krulde de bal hoog in de kruising, zelfs Andre Onana had bij deze bal moeten vissen.
    In de tweede helft verruilde Okke het veld voor het doel en kwam Henrian het veld in. Okke heeft inmiddels zijn sporen verdient op het doel en zou vandaag ook geen tegendoelpunten meer incasseren. SC Emmeloord ging weer bij vlagen druk zetten waardoor Tollebeek onder de druk moest uitvoetballen. Dit zorgde voorin vaak voor man meer situaties waardoor Zwier helemaal in zijn element kwam, als echte spits benutte hij de situaties goed.
    Henrian was erin gekomen vanaf doel en als spelverdeler krijgt hij menig voetballiefhebber staand op de banken, als een ware Frenkie de Jong loopt hij door de linies heen om altijd voor gevaar te zorgen.
    De stand was inmiddels 19-0 en Tollebeek JO10-1 bewees opnieuw als team zeer gevaarlijk te zijn voorin. Tim hield de controle midden en voorin en naast een aantal mooie doelpunten was hij ook erg belangrijk in het druk zetten. Tim kan ontzettend goed de tegenstander onder druk zetten om daarna de counter in te gaan.
    Jelle schoot de bal nog eens vanaf een afstand in het doel, Jelle heeft een schot in zijn benen waarmee hij nog eens een gat in het net gaat schieten. Tollebeek probeerde in de slotfase scherp te blijven maar de ballen vlogen nu ook naast en over. Nog steeds werd er goed gevoetbald en de eindstand werd bepaald op 25-0 opnieuw een monsterscore, topscoorder was dit keer Ruurd met 6 doelpunten. Tollebeek heeft nu een doelsaldo van 77 doelpunten uit 4 wedstrijden, nu jij Ronaldo…😊
    Volgende week is de laatste wedstrijd van deze indeling en treed Tollebeek aan tegen Flevo Boys JO10-3. Deze wedstrijd is om 10:00 op het sportpark de Ervenbos, de supporters bussen zullen vroeg vertrekken voor de grote drukte die verwacht wordt. Menig voetballiefhebber zal een plekje willen bemachtigen om dit team aan het werk te zien, 18 ongeslagen wedstrijden. Tot volgende week!