• Deze zaterdagmiddag eind november is in meerdere opzichten een frisse voetbalmiddag in de Tollebeek Arena. Was dit in vorige seizoenen voor menige club een onneembare veste, dit seizoen zijn de resultaten thuis nog niet om over te juichen.
    Tollebeek startte zonder de zieke Marijn Brandsema, maar Rik Loman was wel weer aanwezig. Verder in de zieken boeg de gebroeders Jordy en Germain Schouten en Noah van de Reest, hopelijk kunnen zij na de winterstop weer aanhaken.
    Tollebeek begon het eerste kwartier redelijk aan de wedstrijd en creëerde enkele kleine kansen, echter in de tegenstoot bleek Creil gevaarlijk door het snelle spitsen duo Jelle Loosman en Robin Schaapman. In de 21e minuut kwam Tollebeek op voorsprong, Martin Apperlo gaf een mooie pas op maat aan de snelle Rik Loman zodat hij één op één voor de keeper kwam en beheerst binnenschoot, 1-0. Deze voorsprong was echter van korte duur want 3 minuten later lag de bal aan de andere kant in het netje toen een vrije trap vanaf rechts door Renée Ballast prima werd binnengekopt, 1-1. Tollebeek liet zich de kaas van het brood eten en was niet fanatiek genoeg, er werd niet goed door gedekt en enkele spelers dachten dat ze alleen op het veld stonden. Ook in de achterhoede ontbrak de scherpte om de angel uit de Creiler aanval te halen. Tollebeek bleef echter wel haar kansjes creëren en het was vooral Rik Loman die dreigend was en ook nog een keer via een forse bodycheck door Frank van Bruggen binnen de 16 werd gestuit, de scheids liet echter doorspelen waar hij de bal ook zo maar op de stip had kunnen leggen. Creil bleef via uitvallen ook gevaarlijk en in de 42e minuut scoorden ze hieruit. Nicky Metsemakers nam een bal randje 16 op zijn binnenkant en de bal ging vlak onder de lat midden in het doel 1-2. Keeper Nooren had deze bal wellicht kunnen stoppen. Dan hoop je nog op 2-2 voor de rust, maar het wordt zelfs 1-3 als een kopbal nog net wordt gepareerd door Jasper Nooren maar Theun Faber er eerder bij is dan de Tollebeker verdedigers en zo de 1-3 binnen schiet. Een mentale domper zo vlak voor rust.
    Na rust tapte Tollebeek wel uit een ander vaatje, maar het veldoverwicht resulteerde niet direct in doelpunten. Aanvaller Albert Visscher kwam in de ploeg voor verdediger William van Otterloo en Tollebeek nam wat grotere risico’s. Dat resulteerde in de 49e minuut zelfs in de 1-4 toen Robin Schaapman via een messcherpe counter zijn collega spits Jelle Loosman een niet te missen kans bood. Tollebeek bleef aanvallen en werd in de 61e minuut beloond toen Henk Pit bij de 2e paal een corner binnen kopte. Tollebeek bleef erin geloven en Lars Sipma en Albert Visscher waren niet gelukig met hun schoten. Halverwege de tweede helft kwam Max van de Reest in de ploeg voor de moegestreden Rick Weerstand en 10 minuten voor tijd kwam jeugdspeler Rinke Elsma in de ploeg voor de licht geblesseerde Lars Sipma. Ondanks het veldoverwicht van Tollebeek kwam er geen verandering meer in de stand. Eindstand 2-4. Complimenten aan Creil die met passie en strijd Tollebeek aftroefden en daarmee een verdiende zege boekten.
    Volgende week uit naar Sleat, tijd voor Tollebeek om uit een ander vaatje te tappen en zich te herpakken van deze mindere wedstrijd. Werk te doen dus voor trainer Gert Vosjan en assistent Renée Buijsse. De Tollebeker supporters zullen weer in grote getale afreizen om hun jongens aan te moedigen en hopelijk met 3 punten terug te keren uit het Friese land, maar daarvoor is wel een andere wedstrijdinstelling noodzakelijk.