• Afgelopen zaterdag stond de tweede wedstrijd van het nieuwe seizoen op het programma. Tollebeek JO10-1 kreeg Espel JO10-1 op bezoek. De supporters dromden samen voor een spannende wedstrijd op het Tollebeker sportcomplex.
    De selectie en posities waren vandaag zoals vertrouwd, Okke 1e helft doel, Ruurd en Tim achterin, Henrian (2e helft doel) en Jelle op het middenveld en Zwier en William in de punt. De fluit van de scheidsrechter klonk en de bal rolde, het was begonnen. De wedstrijd ontvouwde zich in het begin naar het voordeel van Tollebeek en ondanks dat er hard werd gestreden aan beidde kanten, kon de verdediging van Espel niet voorkomen dat Tim op de brommer sprong en een mooie actie afrondde met een pass op Henrian. Die aarzelde niet voor het doel en schoot knap binnen. De jongens oogden opnieuw erg gemotiveerd en deden ontzettend hun best.
    Het duurde dan ook niet lang voordat het tweede doelpunt in de touwen lag, dit keer was het Tim zelf die een doelpunt verzilverde na een diepe steekpass van Ruurd. De verdediging begon te kraken van Espel. Met een harde poeier maakte Ruurd de 3-0.
    De jongens voerden de druk op en voetbalden net als vorige week een uitstekende eerste helft. Met Jelle en Henrian op het middenveld werden er uitstekende passes gemaakt, klasse. Het gerucht gaat dat ze allebei getekend hebben voor contractverlenging dus die gaan de komende jaren gelukkig nergens meer heen. Zwier bewees zich vandaag zoals zo vaak een uitstekende spits, langs de lijn werd druk gespeculeerd want Zwier kreeg volgende de geruchten maar liefst €1,50 per doelpunt door verschillende sponsoren, het werden er 4 in totaal.
    William maakte vandaag zijn eerste doelpunt in dienst van VV Tollebeek en word inmiddels op handen gedragen door de supporters. Okke hield keurig de nul in de eerste helft en kwam in de tweede helft goed binnen. Met zijn frisse energie draafde hij met een tomeloze energie over het veld. De middenvelders van Espel zien hem nu nog langskomen, dat maakt indruk.
    Topscoorder van vandaag werd uiteindelijk Jelle met 5 doelpunten. Nogmaals werd duidelijk dat Tollebeek te laag is ingeschaald, eindstand werd 16-1 ondanks een goede inzet van Espel.
    De spelers bedankten het thuispubliek en waren alweer met hun hoofden bij de volgende wedstrijd aankomende zaterdag, de derby tegen Flevo Boys. De bussen vertrekken om 08:00 en wegens de drukte vragen we eenieder om ruim op tijd te komen. Tot volgende week!