• Afgelopen zaterdag stond de laatste wedstrijd op het programma in de Poldercup voor de JO10-1 van Tollebeek, de tegenstander was JO10-1 uit Nagele. Vanuit Nagele waren er verschillende supporters meegereisd met hun team om de jongens en meisjes aan te moedigen. Het mag eindelijk weer!
    Tollebeek begon in de volgende opstelling; Henrian op doel, Ruurd in de verdediging, Jelle, Okke, William op het middenveld en Zwier in de spits. Tim wou als eerste wissel beginnen en zou plaatsnemen op het middenveld. De scheidsrechter floot, de bal rolde, de laatste minuten van een seizoen getekend door Corona gingen in.
    Het spel van beidde teams was in de beginfase een beetje rommelig. De spelers waren op zoek naar de juiste vorm maar konden van beide kanten geen vuist maken om het overwicht in het spel te krijgen. Ruurd had het druk achterin en werkte de ene bal na de andere bal weg. De ballen die er toch door kwamen werden vakkundig uit het doel gewerkt door Henrian.
    De eerste 10 minuten waren bijna verstreken en nog steeds stond de brilstand op het scorebord. Nagele begon aan te dringen en ook Tollebeek creëerde een aantal mooie kansen. Vanuit een balverovering op het middenveld werd Jelle weggestuurd lang de rechterflank, de vedette schoot op doel en Tollebeek zag de bal in de touwen gaan, tenminste dat dachten ze. Met een gat in het net en verschillende meningen werd besloten door te voetbalen, balen! Tollebeek opnieuw opzoek naar een openingsgoal.
    In de time-out werden de hoofdjes weer even op scherp gezet en de tactiek overlegd. Beidde teams waren klaar om de voorsprong te pakken. Het was Ruurd die als eerste opstond, met de bal aan de voet liep hij op de helft van de tegenstander om vervolgens verwoestend uit te halen, deze poeier van de verdediger was onhoudbaar, 1-0.
    Nagele was een beetje beduusd toen Tollebeek de stand opende en moest even herstellen, Tollebeek maakte gebruik van deze kans en Jelle vuurde van afstand op doel, in de hoek, de keeper moest opnieuw grabbelen, 2-0.
    Het spel begon weer op en neer te golven maar echt gevaarlijk werd Nagele niet in deze fase van de wedstrijd, het was met man en macht bezig om de stand niet te laten uitlopen voor de rust. Vanuit een voorzet vanaf de zijkant in de kluts tekende Okke uiteindelijk toch voor de 3-0.
    In de rust dronken de jongens een beetje ranja en werd er met water gespeeld. Het werd nu toch wel erg warm. Willam vroeg of hij als wissel mocht beginnen omdat hij toch echt even moest afkoelen, dat hij vervolgens een fles water over hem heen kreeg was waarschijnlijk niet de bedoeling van de speler maar bijzonder effectief.
    De wedstrijd begon weer en de spel golfde op en neer waarbij Tollebeek meer kansen creëerde maar het vizier niet op scherp had staan. Nagele wist daarnaast ook uitstekend verdedigend werk te leveren. Het was uiteindelijk toch de spits van Tollebeek die weer mocht juichen, Zwier schoot vanuit voorzet van Jelle de 4-0 binnen.
    Na deze goal was te zien dat de mannen met het hoofd bij volgend seizoen waren. De echte felheid was een beetje weg en spel golfde op en neer. Nagele wist zich langs de verdediging van Tollebeek te werken en liet Okke voor de eerste keer vissen, 4-1.
    Volledig afgekoeld kwam William binnen de lijnen en reageerde alert op een bal naar de keeper. Hij wipte nog net zijn voet er tussen en maakte zo de 5-1, waar een fles water al niet goed voor is.
    Tegen het eind van de wedstrijd maakte Nagele nog knap 5-2. De scheidsrechter floot af en het seizoen zit erop. Er werd geen wedstrijd verloren in de Poldercup door Tollebeek, dat maakt ze kampioenen, al krijgen ze geen beker van de KNVB. Deze toppers verdienen een groot compliment. Ouders zet ze maar even in het zonnetje dat hebben ze verdiend! Aankomende woensdag is de laatste training en dan zullen de mannen van Tollebeek ook verast worden als waardering voor hun harde werken dit seizoen. Daarna lekker zomervakantie vieren!!