• Ieder seizoen kenmerkt zich wel met een aantal opmerkelijke gebeurtenissen. Wat dat betreft was dit seizoen niet anders dan anderen, tót 12 maart. Toen kwam het bericht dat de wedstrijden, trainingen en andere activiteiten voorlopig werden uitgesteld om het besmettingsgevaar met COVID-19 in te perken.

Aanvankelijk leek het er op dat we met onze sport even een ingelaste pauze zouden hebben van een paar weken om daarna er weer vol voor te gaan. Even de kinderen thuis op zaterdag, even geen trainingen, even geen (voetbal)sport.
    Voor veel van onze leden was dat een teleurstelling, want iedereen gaat zeker in het voorjaar, toch graag de velden op. Maar goed, die paar weken zitten we wel uit. Dan gaan we weer vol goede moed spelen voor lijfsbehoud in de klasse, of een kampioenschap of gewoon die 4-de plaats. Zoals we nu weten loopt het allemaal anders.

Het seizoen is ten einde en er zullen er zullen geen wedstrijden meer worden gespeeld, of andere groepsactiviteiten georganiseerd worden. De voetbaldagen in de meivakantie zijn vervallen, evenals de 10-dorpentoernooien voor de jeugd en de familiedag. En de reden is begrijpelijk. Dat  stelt ons als vereniging voor een aantal uitdagingen. Normaal willen we de leden optimaal faciliteren om hun sport te kunnen bedrijven en dat kan niet meer. De lopende (vaste) kosten lopen door en de voor ons zo belangrijke inkomsten van de kantine vallen weg..

We zijn in overleg met KNVB en gemeente om te zien hoe we deze lastige tijd kunnen overbruggen. Daarbij vertrouwen we ook op de steun van onze leden. In overleg met en op advies van de KNVB zal de contributie dit seizoen doorlopen. Wanneer we dat niet doen valt er een aanzienlijk gat in onze begroting wat een risico zal zijn met alle gevolgen van dien. We hopen op jullie begrip. Mochten daar vragen over zijn dan kan er altijd contact opgenomen worden met een van de bestuursleden.

Het is duidelijk dat we op het gebied van teamsport momenteel niets kunnen. Maar wij willen toch samenhorigheid, winnaarsmentaliteit en vooral plezier stimuleren. Vandaar dat wij samen met de Feestcommissie de ‘Thuis Quiz Tollebeek’ hebben gemaakt. Het hele gezin kan daaraan deelnemen, we hopen op veel aanmeldingen. De quiz vindt plaats op Koningsdag, 27 april om 20.00. Aanmelden via erika28@ziggo.nl, aanvullende informatie volgt dan via whatsapp. !

De verwachting en hoop is dat we in augustus of september weer in de gelegenheid zijn om een frisse start te maken met het nieuwe seizoen. Hoe en wanneer precies is nu nog de vraag. Dat zal zeker afhangen hoe de ontwikkelingen zullen gaan met en rondom COVID-19. We hopen natuurlijk jullie allemaal weer te verwelkomen op het veld, in goede gezondheid en met een sportieve inzet. Want als VV Tollebeek hebben we elkaar nodig! Sporters, ouders, vrijwilligers, sponsors, supporters: iedereen. Dan zijn we met recht een vereniging.

Let op elkaar en blijf gezond!

Bestuur VV Tollebeek