• Op een mooie zaterdagmorgen mochten de meiden naar Urk afreizen om het op te nemen tegen hun MO13-2 team. Je zou kunnen zeggen dat ze virtueel 5-6 gewonnen hebben gezien het spel en de vele, vele kansen. Helaas tellen alleen de ballen welke in het doel gaan en dat deed Urk vandaag beter. De 2 teams waren spel qua behoorlijk aan elkaar gewaagd , maar de meiden waren vanwege het vroege tijdstip misschien nog niet helemaal wakker en keken al snel tegen een 3-0 achterstand aan. Gelukkig boden ze vervolgens goed partij en het spel golfde op en neer. Maar de bal mocht er simpelweg niet in vandaag. Helaas lukte Urk dat nog wel een keer voor rust.
    Na de dorst te hebben gelest (de zon scheen uitbundig) gingen de meiden toch met goede moed beginnen aan de 2e helft. Ze gooiden er nog een schepje bovenop en waren wel 10 keer dicht bij een doelpunt. Maar iedere keer stond ofwel de paal dan wel de keeper in de weg of was het doel net niet breed genoeg en ging de bal net naast. Vervelend genoeg wist Urk nogmaals te scoren met een goed schot in de kruising. Uiteindelijk kwam de bal in de laatste minuut nog van de linker kant nog voor het Urker doel en wist Loïs Boer de bal tegen de touwen te knallen. Een leuk afscheid voor deze speelster in haar laatste wedstrijd bij de club.
    Toegegeven, de scheidsrechter liet wat langer doorspelen omdat die onze meiden ook een doelpunt gunde. Maar wel een beetje flauw om dat doelpunt dan niet in de officiële uitslag op te nemen. Wij houden het daarom toch op 5-1.
    Voor Urk had de wedstrijd een extra doel, namelijk om geld in te zamelen voor Stichting Nanginyi. Deze stichting zet zich in voor kinderen uit arme gezinnen in Tanzania door ze scholing te bieden om ze zo een toekomstperspectief te bieden. Met hun 5 doelpunten hebben onze meiden ze toch aan een mooi bedrag aan donaties geholpen. Zo zit er toch een positieve kant aan deze verliespartij ;-)