• Wat een heerlijke voetbaldag deze zaterdag 12 juni. Een graad of 21, zonnetje erbij, beetje wind, ideale temperatuur om the shinen vandaag. Vandaag de eerste thuiswedstrijd van de regiocup. De tegenstander is SC Emmeloord JO9-3. Traditioneel een club waar we het altijd moeilijk tegen voetballen is.
    Tijdens de training afgelopen week hebben de jongens flink inzet getoond en nu de vraag of we het kunnen omzetten in resultaat.
    Met Sem in het doel, Dorian, Karsten en Nathon in de verdediging en Jacob, Wout en Bram in de aanval beginnen we aan de wedstrijd.
    De scheidsrecht fluit de wedstrijd op gang en direct gaan de jongens er volle bak in. Ze willen echt iets rechtzetten ten opzichte van vorige week. Het duurt niet lang of de keeper van Emmeloord mag de bal uit het doel halen na een goede voorzet van Bram die verzilverd wordt door Jacob. 1-0. Hiervoor is Emmeloord niet gekomen en al snel wordt na een snelle uitbraak de 1-1 gemaakt.
    De wedstrijd gaat gelijk op als Tollebeek een corner krijgt. Jacob staat achter de bal en ziet Dorian inlopen. Een snelle pass en hard schot en hoppa de 2-1 valt. De ploeg juicht en pept elkaar op.
    Nu breekt een fase aan dat Tollebeek beter is. De jongens zoeken de vrije man en gebruiken de ruimte op het veld. Jacob weet het veldoverwicht om te zetten in een doelpunt 3-1. Tollebeek voetbalt meer en meer bij het doel van de tegenstander en dit resulteert in een fout van de doelman 4-1 voor Tollebeek.
    Emmeloord gaat alles of niets spelen en scoren de 4-2. De druk wordt opgevoerd en in deze fase houdt Sem ons op de been met 3 goede reddingen. Tollebeek loert op de counter. Na een werkelijk sublieme actie waarbij 3 of 4 (ben de tel kwijt) Emmeloorders het bos in gestuurd worden, scoort Wout de 5-2. Zo dat is even lucht. Echter nu breekt de traditionele ‘knipper-twee-keer-met-je-ogen’ fase aan en Emmeloord komt terug tot 5-4. Ze ruiken bloed. De trainers passen een tactische wissel toe en Bram gaat op het doel en de frisse Sem wordt veldspeler. Nu gaat het veldoverwicht weer naar Tollebeek. Omdat de Emmeloorders zonder wissels spelen beginnen de spelers naar adem te happen. Onze snelle aanvallers hebben geen medelijden en stapelen aanval op aanval met opnieuw de beloning als Wout een keurig doelpunt maakt 6-4.
    De mooiste aanval bewaren onze jongens voor het laatst. Sem stoomt op langs de rechterlijn en passeert 3 tegenstanders, hij lijkt het niet meer te halen, maar geeft vlak voor de achterlijn nog een uitstekende pass op Wout die niet twijfelt en in 1x uithaalt. Met een fraaie boog ploft de bal in het net 7-4. Dit is tevens de eindstand. Hiermee hebben de jongens wel een ijsje verdiend tijdens de training aanstaande woensdag! Op naar volgende week. We komen op stoom!