• Gelijk opgaande strijd tegen CVVO

Vanochtend was het team van CVVO JO8-2 bij ons te gast. Bij een heerlijk nazomer zonnetje werden de voetbalschoenen aangetrokken en trokken de Tollebekers (met name: Bram, Karsten, Ties, Dorian, Davida, Jacob, Sem en Wout) ten strijde. Vanwege het goede keeperswerk van vorige week, mocht Bram opnieuw het doel verdedigen.
    Een heerlijke wedstrijd ontvouwde zich waarbij beide teams aan elkaar gewaagd waren. Het spel golfde vanaf het begin op en neer met veel inzet van beide ploegen. Het was echter CVVO dat op voorsprong kwam, omdat Tollebeek de aanvallende taken meer ambieerde dan de verdedigende taken. Ook de 0-2 viel kort daarna. Snelle spelers van CVVO braken keer op keer door de verdediging heen. Het was tijd voor een tactische omzetting. Onze snelste speler Ties, verder te noemen Raketic wisselde van positie van voor naar achteren. Samen met Karsten als onvermoeibare steunpilaar achterin vormden zij het nieuwe verdedigingsblok. De puzzel viel op zijn plek en Tollebeek kon weer aan opbouwen denken. Wout en Sem waren opnieuw zeer wendbaar en wisten met Jacob als aangever en dirigent zichzelf vaker vrij te spelen. Dit resulteerde in de 1-2 van Sem. Een goed geplaatst schot waarmee hij de keeper verschalkte. Niet veel later een identieke situatie met ook dezelfde uitkomst: een opbollend net achter de CVVO keeper 2-2. De achterstand was weggepoetst.
    Met Davida en Dorian strak in de mandekking werd de strijd voornamelijk op het middenveld gevoerd. Ondanks tegenstanders die een kop groter waren en minimaal 1,5 keer zo breed, liet Tollebeek zich niet overlopen. Dapper werd gestreden voor elke vierkante centimeter, maar helaas moest Bram even later opnieuw de bal uit het net vissen. 2-3. Tollebeek zette druk naar voren en opnieuw was het Sem die via het hoofd van de keeper en een vijandelijk been de bal achter de doellijn werkte. 3-3. Normaal gesproken mag je dan de bal mee naar huis nemen, maar ook onze vereniging moet knokken voor een gezond klimaat, dus dit privilege schorsen we voor het dit jaar. Zou ons teveel ballen kosten….
    Opnieuw een snelle uitbraak van CVVO op links waarbij 3 spelers van Tollebeek het de aanvaller moeilijk maakten. Desondanks kwam er een hoog schot en moest Bram opnieuw de meerdere erkennen in deze aanvaller. Opnieuw een voorsprong van CVVO. Wat een weerbaarheidstraining opnieuw voor de voetballers van Tollebeek, steeds die achterstand maar wegwerken, maar het lukte opnieuw. Een corner van Tollebeek wordt strak voorgegeven door Sem. Hij vindt de vrijstaande Jacob die op de rand van de zestien zijn voet tegen de bal zet. Met een fraaie boog achter de keeper in het doel 4-4. Kom op Tollebeek nu doorzetten! Helaas roepen de trainers van CVVO precies hetzelfde en gaan beide teams met hernieuwde moet op zoek naar de winnende treffer. Tollebeek mist twee kansen en helaas valt de bal aan de andere kant van het veld wel binnen. Zelfs twee keer achter elkaar. 4-6. Met een laatste krachtinspanning weet Jacob de stand nog naar 5-6 te tillen, maar het is niet genoeg om een punt in de polder te houden. Desondanks opnieuw veel strijdlust en bij tijd en wijle het voetbal dat genoeg is om de komende wedstrijden in winst om te zetten. De tegenstanders zijn gewaarschuwd!