• Zaterdag 9 maart speelt het op de 1e plaats staande QVC uit Stavoren tegen Tollebeek wat op de 4e plaats staat. Voor Tollebeek van groot belang om niet te verliezen om de aansluiting met de top 3 te behouden.
    Het was stormachtig weer en in de uiterste Zuidwest hoek van Friesland, waar de wind vanaf het IJsselmeer vrij spel heeft over het vlakke landschap, was deze middag goed voetbal onmogelijk. De wind met bij vlagen orkaan kracht stond dwars op het veld en maakte het voor de spelers bijzonder lastig. Bij vrije trappen bleef de bal meestal niet eens stil liggen. Achteraf had deze wedstrijd beter afgelast kunnen worden.
    In het begin van de wedstrijd was de wind iets minder hard waardoor met name Tollebeek wel enkele leuke aanvallen kon opzetten, voornamelijk over de rechterkant. Dit resulteerde in de 2e minuut al in een goal van Tollebeek. Lars Sipma werd op rechts weggestuurd en zijn strakke voorzet tegen de wind in werd door Rik Loman op waarde geschat en mooi afgewerkt. 0-1. Een opsteker voor het Tollebeker publiek wat grotendeels vanuit de kantine de wedstrijd bekeek. In de 8e minuut viel de gelijkmaker al weer na een aanval van QVC over hun linker kant, waarbij o.a. verdediger Bas Leyten werd uitgespeeld doordat hij uitgleed en eindigde met een hard schot op de binnenkant van de paal. De terugstuitende bal werd alsnog door Jan van Dam, via keeper Jasper Nooren tegen de touwen gewerkt 1-1. Tollebeek had iets meer balbezit maar de counters van QVC waren gevaarlijk. Ook de grensrechter van QVC speelde enkele malen een dubieuze rol, door voor buitenspel te vlaggen terwijl dat enkele keren zeker niet het geval was. De scheids was hier helaas onvoldoende scherp op. Halverwege de eerste helft nog een prima redding van doelman Jasper Nooren toen hij in een één op één situatie redding bracht. Na een half uur moest Tollebeek al wisselen, linksback Rick Weerstand raakte geblesseerd aan zijn hamstring en werd vervangen worden door Chris van Otterloo. In de 42e minuut nog een mooie aanval van Tollebeek waarbij Martin Apperlo met een mooie pass Rik Loman de diepte instuurt en deze een afgemeten voorzet gaf op Marijn Brandsema, maar door de inmiddels aangewakkerde wind kon Marijn niet voldoende kracht geven aan deze bal. Op slag van rust dan de onverdiende voorsprong voor QVC, waarbij een voorzet vanaf de rechtshalf positie met de wind mee op het hoofd werd gelegd van de topscoorder van QVC Wieger Zwaan, hij maakte deze bal mooi af. Ruststand 2-1.
    Na rust stormde het nog harder en meer dan de helft van de ballen waaide gewoon direct buiten de lijnen. Ook de keeper van QVC maakt handig gebruik van de situatie en wist elke uittrap zo te vertragen dat hiermee veel zuivere speeltijd verloren ging, de scheids trad hier nauwelijks tegenop. Tollebeek was de tweede helft duidelijk de betere ploeg en creëerde een veldoverwicht, echter mede door de harde wind resulteerde dit nauwelijks in uitgespeelde kansen. QVC maakte regelmatig een pittige overtreding en met name Rik Loman werd en keer of 4 hard onderuit geschoffeld, ook Marijn Brandsema en Martin Apperlo moesten het een paar keer ontgelden, maar de Friese scheidsrechter vond het niet nodig om een gele kaart uit te delen. De vrije trappen allemaal vanaf een meter of 25 werden om beurten door Marijn en Martin genomen en belanden of in de muur of naast en de keeper wist ook nog een keer een vrije trap van Martin ternauwernood uit de hoek te tikken. De tijd schreed voort terwijl de bal de helft van de tijd ver buiten de lijnen lag. Ook Lars Sipma had nog een mooi afstandsschot wat helaas naast ging. In de 65e minuut kwam Germaine Schouten op linkshalf in het veld voor Max van der Reest. In de spaarzame tegenaanvallen van QVC was het Henk Pit die achterin nog een keer redding bracht en ook keeper Jasper Nooren keepte zeer attent. William van Otterloo verving de licht geblesseerde Arno Jonkers en kon zo ook nog wat speelminuten maken. In de slotfase stuurde trainer Gert Vosjan ook de solide spelende laatste man Joost Swart naar voren, maar in de stand kwam helaas voor Tollebeek geen verandering meer. In deze wedstrijd heeft de gelukkigste gewonnen. Of QVC de aanstaande kampioen is waag ik gezien het vertoonde spel ernstig te betwijfelen.
    Komende zaterdag komt Waterpoort Boys in de Tollebeek Arena op bezoek, de Tollebekers hebben in het bijzonder tegen deze ploeg nog wat recht te zetten. En met Robbie Bartelds weer in de gelederen zal er alles aan gedaan worden om de 3 punten in Tollebeek te houden.