• Aanstaande zaterdag 28 augustus vindt in Tollebeek het 10 dorpentoernooi weer plaats! In 2020 was het helaas niet mogelijk om binnen de richtlijnen het toernooi te laten plaats vinden.  Nu kan dat wél. Na  1,5 jaar weinig tot geen amateurvoetbal zien vele sporters er naar uit.

Er wordt gespeeld in 2 poules waarbij de winnaars van de poule zich rechtstreeks plaatsen voor de finale. De eerste wedstrijd start 09.30 uur en de finale in gepland rond 16.00 uur.

Het toernooi is ook toegankelijk voor publiek. “Als organisatie zien we er weer naar uit om de wedstrijden weer te kunnen zien we kunnen ons voorstellen dat er meerder supporters zijn die hun lokale helden weer in actie willen zien.”

Dat is mogelijk, maar wél onder voorwaarden. “Om dit volgens de richtlijnen op een verantwoorde manier te doen voor bezoekers en sporters is het heel belangrijk dat er een aantal maatregelen nageleefd worden.

Zo zal er een scheiding zijn in een spelerszone en publiekszone. Voor toeschouwers werken we met een coronatoegangsbewijs.”

Via de Coronacheck app zijn de volgende 3 mogelijkheden te tonen: vaccinatiebewijs, herstelbewijs of een negatieve testuitslag via testen voor toegang.

Bij de ingang worden de QR codes gescand van alle toeschouwers. Wanneer alles in orde is ontvangt men een polsbandje en mag hij/zij het terrein gratis betreden. Iedereen zal worden doorverwezen naar een zitplaats in de publiekszone rond het veld. Een zitplaats is namelijk verplicht.

“Om het evenement verantwoord te laten verlopen is het van belang dat iedereen zijn verantwoordelijkheid neemt en de richtlijnen volgt.  Dat geldt voor spelers, stafleden, toeschouwers en vrijwilligers. Houdt afstand, blijf bij klachten thuis en kom ook niet wanneer je geen geldig QR-code hebt.

Doe dat voor je zelf, de organisatie en vooral de spelers. Het toernooi kan alleen slagen wanneer iedereen zich aan de richtlijnen houdt” aldus de organisatie.

Bestuur VV Tollebeek

Het wedstrijdschema en voorwaarden kunt u terugvinden op onderstaande link:

SPEELSCHEMA